زمانی که به یک فروشگاه می روید آیا تمام محصولات آن را بررسی می کنید؟ زمانی که در حال خواندن مجلهای مثل همشهری، زن روز و. هستید، برای خواندن تمامی تبلیغات آن وقت میگذارید؟ یا فقط آنهایی را می بینید که جلب توجه بیشتری میکنند؟
وقتی شرکتی برای تبلیغات در مجلهای پرمخاطب هزینه میکند، باید هزینهی تمامی مخاطبان را بپردازد هر چند که تعداد زیادی از خوانندگان به تبلیغ هیچ توجهی نکنند(به خصوص اگر موضوع مقالهای که تبلیغ در آن صفحه است، جالب نباشد). بسیاری از شرکتها به جای پرداخت هزینههای گزاف تبلیغات مجلهای، به دنبال انتخابهای ارزانتر، هدفمندتر و پربازدهتر در اینترنت هستند که برای اطلاعات بیشتر علاوه بر این مقاله می توانید مقاله Performance Marketing for Dummies از را هم مطالعه کنید.
بازاریابی عملگرا (Performance Marketing) چیست؟
بطور کلی پرفورمنس مارکتینگ یا بازاریابی بر مبنای عملکرد:
روشی است که در آن برای تبلیغات تعاملی، هزینهای متغیر پرداخت میشود، این مقدار به عملکرد تبلیغ بستگی دارد. مثلا، ممکن است هزینهی تبلیغی به دفعاتی که در یک سایت نشان داده می شود، تعداد دفعات استفاده از لینک تبلیغ یا تعداد دفعاتی که به فروش منجر شود متغیر باشد.
با اینکه بازاریابی عملگرا یا پرفورمنس مارکتینگ بیشتر به عنوان روشی اینترنتی شناخته میشود اما نمونه هایی از آن را می توان در دیگر رسانهها و روشها دید. یکی از زیرمجموعه های بازاریابی عملگرا، بازاریابی پورسانتی است که در این روش به ناشر تبلیغ در ازای فروش محصول یا خدمات، هزینه پرداخت میشود.
روشهای پرداخت هزینه دربازاریابی عملگرا
- CPM یا Cost per Thousand: هزینهی به ازای هر هزار بار نمایش به کاربران
- CPC یا Cost Per Click: هزینهی به ازای هر کلیک کاربر بر روی لینک تبلیغ
- CPL یا Cost Per Lead: هزینهی به ازای ثبت نام یا ثبت اطلاعات توسط هر کاربر
- CPA یا Cost Per Action : هزینهی به ازای هر عمل یا خرید
چه کسانی از بازاریابی عملگرا استفاده می کنند؟
هر کسب و کاری که در اینترنت مخاطب داشته باشد از این روش استفاده میکند، این شرکت ها ممکن است مزونها، شرکتهای بیمه و یا حتی شرکتهایی که ادعا میکنند راز جوانی یا کاهش وزن را دارند باشند. شرکتهای کوچک با بودجههای کم از جمله کسب وکارهایی هستند که از بازاریابی عملگرا استفاده میکنند، چرا که با گرفتن نوع CPA( هزینه برای هر فروش) می توانند مطمئن باشند که هر مقداری که برای تبلیغات خرج کنند، به سرمایه شان برمیگردد.
بازاریابی عملگرا یا (Performance Marketing) چیست؟
بازاریابی ,هزینهی ,عملگرا ,تبلیغات ,تبلیغ ,ازای ,که در ,بازاریابی عملگرا ,هزینهی به ,به ازای ,یا cost ,بازاریابی عملگرا استفاده
درباره این سایت